קידום אתרים אורגני בגוגל
קידום אתרים בגוגל היא אחת מפעולות השיווק הנפוצות ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי וזאת לנוכח העובדה שלמעלה מ-90% מהגולשים עושים שימוש קבוע ותדיר במנוע החיפוש של גוגל לצרכי חיפוש אחר תכנים ומידע בכל נושא ועניין אפשרי. את פעולת הקידום של האתרים השונים בגוגל נהוג לסווג לשתי שיטות פעולה עיקריות, הראשונה ביניהן היא שיטת הקידום הממומן המיושמת באמצעות מערכת הפרסום המובנית של גוגל, והשנייה היא שיטת הקידום האורגני.

קידום אורגני בגוגל
קידום אתרים אורגני בגוגל, בניגוד לקידום הממומן בגוגל, נעשה באמצעות טכניקות קידום אתרים שונות שכל מטרתן הוא להתחקות אחר פעולת האלגוריתם של גוגל לפיהן נקבע דירוגו של האתר בדף תוצאות החיפוש, כאשר מטרתו של כל הליך קידום אורגני בגוגל הוא להוביל את האתר המקודם לדף תוצאות החיפוש הראשון תחת כל מילת מפתח/ביטוי מפתח רלוונטי בו הגולשים עושים שימוש.
מה משפיע על תוצאות הקידום האורגני בגוגל?
אף על פי שסדר הפעולות לפיהן האלגוריתם של גוגל מסווג ומדרג את האתרים השונים נחשב לאחד מהסודות הכמוסים ביותר בתעשיית האינטרנט העולמית, גוגל עצמה מכריזה מעת לעת על הקריטריונים ההכרחיים לצרכי קידום האתר וביניהם:
וזאת לצד קריטריונים נוספים אחריהם מנסים להתחקות מקדמי האתרים המתמחים בפועלות קידום אורגני בגוגל.
מאפייני on page ומאפייני off page
על מנת להתחקות אחר הרובוטים של גוגל (כינוי נפוץ לאלגוריתם של גוגל), אנשי הקידום המובילים בתחומם נוהגים לסווג את צרכי הקידום באמצעות מאפיינים כלליים בתוך האתר (ON PAGE) למאפיינים כלליים מחוץ לאתר (OFF PAGE).
מאפייני ה-ON PAGE כוללים בין האתר את אופן השימוש של האתר בתגיות מטא, את הליך האופטימיזציה לקוד ותוכן האתר, את חוויית המשתמש באתר ונוחות השימוש באתר את איכויות התוכן המופיע באתר ועוד. במאפייני ה-OFF PAGE נכללים נושאים כגון: איכות מערך הקישורים (איזה סוגי אתרים מפנים קישורים לאתר המקודם) ועוד.
מהו קידום שחור וממה צריך להיזהר כאשר שוכרים את שירותיו של מקדם אתרים?
כל פעולת קידום אורגני בגוגל מומלץ שתעשה על פי ההנחיות של גוגל, כאשר כל חריגה מהן עלולה להוביל להרחקת האתר ממנוע החיפוש לפרק זמן כזה או אחר. הנחיות אלו נועדו למנוע מקרים של "קידום שחור" שהוא תהליך קידום במסגרתו נעשות פעולות הנוגדות את ההנחיות של גוגל. קידום שחור העושה שימוש בטכניקות קידום פסולות, נועד להוביל את האתר המקודם לדירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש הראשון תוך פרק זמן קצר במיוחד, כאשר השימוש בקידום מסוג זה עלול להוביל לתוצאה הפוכה בסופו של דבר ולהרחקתו של האתר ממנוע החיפוש של גוגל לצמיתות.
מקדמי אתרים הנוהגים לעשות שימוש בפעולות קידום שחור, עושים זאת על מנת להרשים את לקוחותיהם ועל מנת לספק להם תוצאות מהירות כאן ועכשיו. כאשר אתם שוכרים את שירותיו של מקדם אתרים כזה או אחר, חשוב להתייחס לשיטות הקידום בהן הוא עושה שימוש ולניסיון המקצועי שלו. ברוב המקרים, מקדמי אתרים מנוסים ומיומנים בתחום הקידום האורגני, נמנעים באופן מוחלט מפעולות קידום שחור וזאת על מנת לספק לקהל לקוחותיהם תוצאות קידום מיטביות הניתנות לשימור לאורך זמן מבלי לחשוש שהאתר המקודם יורחק ממנוע החיפוש של גוגל.
פרמטרים מקצועיים לבחירת חברות קידום אתרים
בחירת חברת קידום אתרים מקצועית ומומלצת המתמחה בשירותי קידום אורגני בגוגל מומלץ שתעשה על פי הפרמטרים המקצועיים הבאים:
כמו כן, מומלץ לבחור בחברות קידום המתמחות גם בתחום השיווק הדיגיטלי וזאת על מנת לקיים את פעולת הקידום הארוגני בגוגל לצד פעולות שיווק נוספות ברחבי הרשת היכולות לתרום רבות גם לתוצאות הקידום האורגני בגוגל. למידע נוסף על שירותיה המקצועיים של חברת קידום אתרים המתמחה בהליכי קידום אורגני בגוגל